- HET YPERSC :h E - LA REQION D'YPI RES t Zielmissen Emballagepapier sterfgevallen necrologie remerciement bedankingen 16' Jaargang, Nr 44 1 Februari 1936 16' Année, N° 44 1 Février 1936 Bijvoegsel 2 Supplément Gevonden en Verloren Voorwerpen S. Jozefs Kerk der Paters Karmelieten Zondagrust Repos Dominical IN ROLLEN te verkrijgen aan voordeelige voorwaar den, ten bureele dezer. Gevonden. Zaterdag 25 Januari, door M. Stevens André, Neermarkt, een botermand die daar vóór zijn huis op het voorland was blijven staan en die bij hem mag teruggehaald worden. Zondag 26, door M. Landtsheere Suzanne een rijwiel taksplaat Nr 362.541. Maandag 27, door M. Meulemans Raymond, een bril- kas in karton. Woensdag 29, door Jvr. Goemaere Paulette, een pen- nemes. Door Mevr. Leye Marie, een kindermanteltje in ge tokkeld goed. Door Mevr. Depuydt Maurice, een oorsprongbewijs op naam van Vanheule te Morvillers-bij-Amiens. Nog denzelfden dag, op den openbaren weg, een aan tal ledige mandjes. Al deze voorwerpen berusten ten politiebureele. Ook nog Woensdag 29, door Jvr. Duprez Simonne, 66, Pennestraat, een rozenhoedje in een zakje gesloten en dat zij ter beschikking van den eigenaar houdt. Verloren. Zaterdag 25 Januari, door M. Gruwier Henri, van Roeselaere, een leurderskenteeken dragen de nummer 244. Door M. Lalue Maurice, van Oostvleteren, een porte- monnaie eenig kleingeld iqjioudende. Nog denzelfden dag, door Mevr. Bouckaert Madeleine, een bruin lederen zakje met paternoster erin. Zondag 26, in de Cinema Flora, door Mevr. Spruytte Simonne, van Kemmel, een bleeke fourrure in marter. Maandag 27, door M. Watson, een blauwe vulpen merk Montblanc. Woensdag 29, door M. Versavel Lucien, een bruine regenmantel. 9 Woensdagen van S. Jozef Toekomenden Woensdag Te 7 u., Mis met zang, Offerande en algemeene Communie voor een der gebuurten der stad. 's Avonds te 6 u., Rozenkrans, Sermoen door den E. P. Julianus, Karmeliet, aanbevelingen, oefeningen, zegen en lofzang. Wij verwachten vele geloovigen steeds getrouw aan de godsvrucht tot den H. Jozef. Mevrouw Evariste Vande Lanoitte, geboren Marie- Antoinette Baeckeroot Mijnheer Fernand Weustenraad, en Mevrouw, gebo ren Marie-Josephine Vande Lanoitte Mijnheer Joseph Vande Lanoitte, en Mevrouw, gebo ren Jeanne Portier Heeren Francis en Guy Vande Lanoitte Juffrouwen Monique en Jacqueline Vande Lanoitte Mijnheer Arthur Weckesser, weduwnaar van Me vrouw Elise Vande Lanoitte Mijnheer Jules Ramault, en Mevrouw, geboren Marie Vande Lanoitte, hun kinderen en kleinkinderen Mijnheer Georges Vande Lanoitte, en Mevrouw, gebo ren Clothilde Debandt en hun kinderen Mijnheer René Mahieu, en Mevrouw, geboren Anna Vande Lanoitte, hun kinderen en kleinkinderen De familiën Vande Lanoitte, Breyne en Debandt, hebben de diepe droefheid U het afsterven te melden van Mijnheer Evariste-Désiré VANDE LANOITTE Notaris verslaggever der Kamer van Notarissen van 't Arrondissement leper, gewezen Burgemeester en huidige Voorzitter van het bureel der Kerkmeesters Ridder der Kroonorde, vereerd met het Burgerskruis van l6 klas. lid der godvruchtige genootschappen der parochie, hun teerbeminden echtgenoot, vader, schoonvader, grootvader, broeder, schoonbroeder, oom, grootoom en bloedverwant, geboren te leper, den 16 Februari 1867 en godvruchtig overleden te Vlamertinge, den 22 Januari 1936, voorzien van al de Gerechten onzer Moe der de Heilige Kerk. De vrienden en kennissen die, bij vergetelheid, geen rouwbrief zouden ontvangen hebben, worden verzocht dit bericht als dusdanig te aanzien. Mijnheer en Mevrouw Cyrille Sohier-Goudenhooft kinders en kleinkinders Mijnheer en Mevrouw Jules Arnaert-Goudenhooft, kinders en kleinkinders Mijnheer en Mevrouw Cyrille Goudenhooft-Masureel, kinders en kleinkinders Mijnheer en Mevrouw René Goudenhooft-Klaessens en kinders Mijnheer en Mevrouw Leopold Goudenhooft-Verleene, kinders en kleinkind Mijnheer en Mevrouw Louis Goudenhooft-Ceriez en kind Mijnheer en Mevrouw Henri Gérard-Goudenhooft, kinders en kleinkinders Mijnheer en Mevrouw Jerome Desegher-Goudenhooft en kinders Mijnheer en Mevrouw Alphonse Goudenhooft-Braem en kind De familiën Goudenhooft en Vangheluwe, melden Ued. met innige droefheid, doch met christene gelatenheid, het pijnlijk en onherstelbaar verlies dat zij komen te ondergaan doorgiet afsterven van hun teer geliefden broeder, schoonbroeder en oom, Mijnheer ELIE GOUDENHOOFT geboren te Locre, den 5 Maart 1877 en godvruchtig over leden te leper, den 30 Januari 1936, versterkt door de H-H. Sacramenten der stervenden. De plechtige lijkdienst, gevolgd door de teraardbestel- ling, heeft plaats heden Zaterdag 1 Februari, te 9 uur, in St Maartenskathedraal. De vrienden en kennissen die, bij vergetelheid, geen rouwbrief zouden ontvangen hebben, worden verzocht idit bericht als dusdanig te aanzien. Mijnheer en Mevrouw Hilaire Speybrouck-Coffyn Mijnheer en Mevrouw Remi Speybrouck-Rahier Mevrouw Weduwe Camiel Lootens-Braem en familie Mijnheer en Mevrouw Hector Lootens-Mayart en familie Luitenant-Colonel Valère Richard en Mevrouw, ge boren Prudence Lootens, en familie De kinders van wijlen Heer en Vrouw Emile Speybrouck-Callens De familiën Speybrouck, Haegedooren, Lootens en Deleu melden met droefheid, het afsterven van hunnen teer geliefden vader, schoonvader, schoonbroeder, oom en bloedverwant Mijnheer Justin - Joseph SPEYBROUCK Weduwnaar van Mevrouw Emma LOOTENS geboren te Yper, den 21 November 1862, en er, na een langdurige en pijnlijke ziekte, godvruchtig in den Heer ontslapen, den 31 Januari 1936, versterkt door de H. Gerechten onzer Moeder de H. Kerk. De Plechtige.Lijkdienst, gevolgd door de Teraardbe- stelling, zal plaats hebben in de parochiale kerk van St-Jacobs te Yper, op Maandag 3 Februari 1936, om 9 u. Vergadering ten sterfhuize, Zonnebekesteenweg, 116, om 8 1/2 uur. De vrienden en kennissen die, bij vergetelheid, geen rouwbrief zouden ontvangen hebben, worden verzocht dit bericht als dusdanig te aanzien. Madame Evariste Vande Lanoitte, née Marie-An toinette Baeckeroot Monsieur Fernand Weustenraad et Madame née Marie-Joséphine Vande Lanoitte Monsieur Joseph Vande Lanoitte et Madame née Jeanne Portier Messieurs Francis et Guy Vande Lanoitte Mesdemoiselles Monique et Jacqueline Vande Lanoitte; Monsieur Arthur Weckesser, veuf de dame Elise Vande Lanoitte Monsieur Jules Ramault et Madame née Marie Vande Lanoitte, leurs enfants et petits-enfants Monsieur Georges Vande Lanoitte et Madame née Clothilde Debandt et leurs enfants Monsieur René Mahieu et Madame née Anna Vande Lanoitte, leurs enfants et petits-enfants Les families Vande Lanoitte, Breyne, Debandt, ont la profonde douleur de vous faire part du décès de Monsieur Evariste-Désiré VANDE LANOITTE Notaire Rapporteur de la Chambre des Notaires de l'Arrondissement d'Ypres, ancien Bourgmestre et Président actuel des Marguilliers, Chevalier de l'Ordre de la Couronne, décoré de la Croix civique de lre classe, membre de toutes les Confréries de la paroisse, leur époux, père, beau-père, grand'père, frère, beau- frère, oncle, grand'oncle et parent bien aimé, né a Ypres, le 16 février 1867 et pieusement décédé a Vla- mertinghe, le 22 janvier 1936, muni de tous les secours de Notre Mère la Sainte Eglise. Les amis et connaissances qui, par oubli, n'auraient pas regu de lettre de faire part, sont priés de considérer le présent avis comme en tenant lieu. Madame Iweins d'Eeckhoutte, née de Peellaert Monsieur et Madame Iweins d'EeckhoutteMonsieur et Madame Pierre Iweins d'Eeckhoutte Monsieur Mau rice Iweins d'Eeckhoutte, Secrétaire d'Ambassade de S. M. le Roi des Beiges, et Madame Maurice Iweins d'Eeckhoutte Monsieur Roger Janssens de Bisthoven, Avocat Général prés la Cour d'Appel de Bruxelles, et Madame Roger Janssens de Bisthoven, née Iweins d'Eeckhoutte; le Baron Frangois de Kerchove d'Exaerde, et la Baronne Frangois de Kerchove d'Exaerde, née Iweins d'Eeckhoutte ont l'honneur de vous faire part du décès de leur époux, père et beau-père MESSIRE Ilenri-Marie-Charles-Lambert-Joseph-Ghislain IWEINS d'EECKHOUTTE Membre et Ancien Prévót de la Noble Confrérie du Saint-Sang Membre de la Congregation de la Sainte Vierge Président de la Commission Administrative de l'lnstitution Royale de Messines Président du Conseil de Fabrique de l'Eglise St Jacques a Ypres Vice-Président du Comité Provincial des Sites Ancien Président de l'Association Catholique de l'Arrondissement d'Ypres Ancien Conseiller Communal de la Ville d'Ypres Ancien Conseiller Provincial Officier de l'Ordre de Léopold Titulaire de la Croix Civique de lre Classe de la Décoration Spéciale de Mutualité de lre Classe et de la Croix Pro Ecclesia et Pontifice né a Ypres, le 3 février 1864 et pieusement décédé a Sainte Croix-lez-Bruges, le 29 janvier 1936, muni des Sacrements de Notre Mère la Sainte Eglise et de la Bénédiction Apostolique. Le service funèbre sera célébré en l'église paroissiale de Sainte Croix-lez-Bruges, le samedi ler février 1936, all heures il sera suivi de l'inhumation dans le caveau de familie a Ypres. II y aura une Messe pour les Dames. Réunion la maison mortuaire, a 10 heures. Un second service sera célébré en l'église St Jacques a Ypres, le lundi 3 février 1936, a 11 heures. Les amis et connaissances qui, par oubli, n'auraient pas regu de lettre de faire part, sont priés de consi dérer le présent avis comme en tenant lieu. Les Mélèzes Sainte Croix-lez-Bruges Madame Veuve Emile BEIRNAERT-VANDAELE et la familie remercient les amis et connaissances pour les marques de sympathie qui leur ont été témoignées lors de leur récent grand deuit Vrouw Weduwe Emile BEIRNAERT-VANDAELE en familie bedanken de vrienden en kennissen voor de tal rijke blijken van deelneming hen betuigd tijdens hun laatsten grooten rouw. o Heer Theophiel Decoene Heer en Vrouw Gerard Decoene-Cassette en kinders Heer Albert Decoene Heer Daniel Decoene De familiën Noreel, Decoene en Liebaert, danken, langs dezen weg, de vrienden en kennissen, voor de talrijke blijken van genegenheid hen betuigd bij het afsterven van hun teerbeminde echtgenoote, moeder, schoonmoeder, grootmoeder en bloedverwante. Vrouw THEOPHIEL DECOENE geboren Eugenie NOREEL en voor hunne tegenwoordigheid op de begrafenis. Vrienden en kennissen worden uitgenoodigd de ZIELMIS bij te wonen die zal gezongen worden op Zondag 2 Februari, om 8 uur, in St Maartenskathedraal, tot zielelafenis van Heer Emiel VERMEERSCH-OPSOMER. Vrienden en kennissen worden uitgenoodigd de ZIELMIS bij te wonen die zal gezongen worden op Zondag 2 Februari, om 9 uur, in de kerk der Eerw. Paters Karmelieten, tot ziele lafenis van Heer Emiel BEIRNAERT wegens de Broederschap van St Joseph. Les amis et connaissances sont priés d'assister a la MESSE DE REQUIEM qui sera célébrée le Dimanche 2 Février, a 9 heures, en l'église des Pères Carmes, pour le repos de l'ame de Monsieur Emile BEIRNAERT de la part de la Confrérie de St Joseph. Vrienden en kennissen worden uitgenoodigd de ZIELMIS bij te wonen die zal gezongen worden op Zondag 2 Februari, om 9 uur, in Sint Niklaaskerk, tot zielelafenis van Heer Camille SINAVE Vrienden en kennissen worden uitgenoodigd de ZIELMIS bij te wonen die zal opgedragen worden op Zondag 2 Februari, om 11 uur, in St Maartens Kathedraal, tot zielelafenis van Mevrouw Weduwe Louis DUMORTIER geboren Catharina DEWITTE. Vrienden en kennissen worden uitgenoodigd het PLECHTIG JAARGETIJDE te willen bij wonen, dat op Woensdag 5 Februari, om 9 uur, in St Jacobskerk zal gezongen worden tot ziele lafenis van de Heer Karel-Lodewijk HALLAERT Eere-Opziener van 't Vrij Onderwijs en zijne Zonen Louis en Joseph HALLAERT beiden gesneuveld op 't Veld van Eere. N. B. Er zullen geen uitnoodigingen gezonden worden. De vrienden en kennissen worden uitgenoodigd de ZIELMIS bij te wonen die zal gezongen worden op Zondag 9 Februari, om 8 uur, in St Jacobskerk, tot zielelafenis van Vrouw Oscar DE GROOTE en dochter Elisabeth overleden te Brugge. Vrienden en kennissen worden uitgenoodigd de ZIELMIS bij te wonen die zal gezongen worden op Zondag 9 Februari, om 9 uur, in Sint Niklaaskerk, tot zielelafenis van Jufvrouw Rose-Anne DE ROO De Apotheek van La Pharmacie de Mr HOUTEKIER Meenenstraat orue de Menin is alleen open op reste seule ouverte le Zondag 2 Februari Dimanche 2 Février

Het Ypersch nieuws (1929-1971) | 1936 | | pagina 11